Doorzoek de website

Contact

Pascaloosterbroek

pascal-danielle@hotmail.com

Chemo part 2

31-07-2012 23:52

Dag twee van de tweede chemo zit er op. Gister een goede uitslag gehad, het HCG-beta hormoon is weer gedaald, het zit nu op 97. Het moet uiteindelijk uitkomen op 0. Maar aangezien ik ben begonnen op 17000 (wel voor de operatie, maar goed) ben ik al aardig op weg.

Vorige week een goede week gehad, eigenlijk mijn hele eerste kuur best goed doorgekomen. Natuurlijk ben ik erg moe en heb al heel wat kwaaltjes (welke ik je zal besparen) afgestreept van het 'bijwerkingenlijstje', maar als dit zo doorgaat, teken ik er direct voor! We hebben heerlijk genoten van het mooie weer, wel in de schaduw natuurlijk (ik mag niet in de zon) en gefietst. Thijs gezellig voorop bij mama, een schik dat hij heeft, fantastisch! Ik hoop en probeer dit zoveel mogelijk te blijven doen, het is belangrijk om in conditie te blijven. Helaas zei de oncoloog dat je vaak de eerste kuur nog enigzins "fit" bent en dat de kans groot is dat je bij de tweede en derde kuur zieker wordt. We zullen zien. Ik merk wel dat ik steeds meer slaap en erg moe blijf. Nu de tweede kuur aan het inlopen is, weer erg veel last van vochtophoping in mijn buik en ik blijf naar de wc lopen.

Mijn haar ben ik kwijt, het begon dinsdag uit te vallen en ik had na het douchen mijn handdoek er vol mee. Erg vreemd, je pakt het haar er gewoon uit. Zaterdag kon ik het echt niet meer behouden en heeft Danielle het er maar helemaal afgeschoren.